اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا

از زمان پدیدار و آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، بیمه ایران با تشکیل ستاد ویژه ای، اقداماتی اساسی در زمینه ‏حوزه کسب و کار و برنامه های حمایتی از یک سو و اقدامات درون سازمانی از سوی دیگر به اجرا گذاشته ‏است. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، از جمله مهم ترین اقدامات ستاد مقابله با کرونا بیمه ایران که با حضور بلند پایه ترین مقامات شرکت شکل گرفته و جلسات منظم هفتگی دارد، می توان در بخشهای مختلف به موارد زیر اشاره کرد: حوزه کسب و کار ‎ : ‎ ‎ – ‎ تمدید الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل بیمه گذاران بدون دریافت حق بیمه به مدت دو ماه؛ ‎ – ‎ پرداخت تمامی هزینه های درمان مرتبط با ویروس کرونا از محل بیمه نامه های درمان گروهی؛ ‎ – ‎ اضافه کردن پوشش بیمه ای بیماری ‎ covid-19 ‎ به تعهدات بخش بیماریهای خاص بیمه نامه های زندگی؛ ‎ – ‎ افزایش مدت اعلام خسارت بیمه گذاران از ۵ روز به ۳۰ روز در راستای کاهش ترددها و حفظ سلامتی مردم؛ ‎ – ‎ پرداخت و واریز بموقع صورتحساب و هزینه های ارسالی بیمارستانها و مراجع درمانی کشور؛ ‎ ‎ ‎ – ‎ عدم اعمال جرایم دیرکرد اقساط بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی بدلیل شیوع ویروس کرونا؛ ‎ – ‎ برقراری مدل تعلیق در بیمه نامه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها بجای فسخ بیمه نامه ها؛ ‎ – ‎ اجرای موفق طرح بزرگ «سپاس از حافظان سلامت» به منظور حمایت همه جانبه بیمه ای از کادر درمان کشور؛ ‎ – ‎ ارائه تسهیلات ویژه به حدود ۱۲۰۰۰ شبکه نمایندگی بیمه ایران و تعویق بدهی آنها بابت فروش اعتباری ‏انواع بیمه نامه ها؛ ‎ – ‎ حذف برخی از مقررات بازدید اولیه کارشناسی و امکان افزایش سرمایه بدون انجام بازدید؛ ‎ – ‎ عدم اعمال جریمه صندوق تامین خسارت های بدنی در دوره ۲ ماهه وقفه ایجاد شده در تمدید بیمه نامه ‏های بیمه شخص ثالث اتومبیل؛ ‎ – ‎ راه اندازی و توسعه عملیات فروش الکترونیکی بیمه نامه ها و ارائه پوشش های بیمه ای غیرحضوری(ازطریق سامانه ‎ ‎ my.iraninsurance.ir ‎ ) ‎ – ‎ راه اندازی اولین مرکز رسیدگی الکترونیکی و پرداخت خسارت در بخش بیمه های اتومبیل اقدامات درون سازمانی ‎ : ‎ ‎ – ‎ ابلاغ شیوه نامه اجرایی فعالیت کارکنان و شبکه فروش متشکل از نکات بهداشتی، مراقبتی، بهره برداری از ‏سیستم های اتوماسیون اداری و ایمیل ‎ ؛ ‎ ‎ – ‎ ابلاغ پروتکل اجرایی پیشگیری از ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا؛ ‎ – ‎ عملیاتی کردن روش دورکاری کارکنان با اولویت کارکنان دارای بیماریهای زمینه ای و بانوان؛ ‎ ‎ ‎ – ‎ کنترل و تب سنجی کارکنان، غربالگری و تست آنان، اجرای پروتکل درمانی مبتلایان و ناقلان ‎ – ‎ ارائه بسته های بهداشتی رایگان به کارکنان و ارائه ماسک به ارباب رجوع؛ ‎ – ‎ اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی واحدهای اجرایی بیمه ایران در سراسر کشور برای کارکنان و ارباب رجوع؛ ‎ – ‎ ضدعفونی مداوم محیط کار و خودروهای سازمانی شرکت؛ ‎ – ‎ نظارت،کنترل و بازرسی بر حسن اجرای مقررات و ضوابط ابلاغی؛ ‎ – ‎ اجرای برنامه های آموزش مجازی به نمایندگان بیمه زندگی(غیرحضوری)؛ ‎ – ‎ بهره برداری حداکثری از خدمات واحد ‎ S.R.M ‎ شرکت در جهت پاسخ به بیمه گذاران و زیاندیدگان (شماره ‏تلفن ۰۹۶۶۸)‏ ‎  بیمه ایران، هم اکنون با نوآوری و طراحی مدل های جدید در پی تامین آرامش گسترده مردم عزیزمان در مقابله با ‏ویروس منحوس کرونا است و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، کماکان ‏پیشتاز در خدمت رسانی و ایفای مسئولیت های اجتماعی بویژه در حمایت از مدافعان سلامت جامعه خواهد ‏بود. بدون تردید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، عدم ایجاد تجمعات ‏غیرضرور و رویکرد های پیشگیرانه، یقینا کرونا را شکست خواهیم داد ‎ .  
دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۰

منبع : سایت بیمه ایران

لینک خبر : اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا